miercuri, 11 martie 2020

Când Dumnezeu răspunde la rugăciune


Te-ai rugat mult. Anii au trecut și parcă nimic nu se mai întâmpla. Tot ai așteptat și ai crezut că Domnul poate să îți deschidă o ușă, dar așteptarea întețea tot mai tare în tine dorul răspunsului și a împlinirii lucrurilor cerute. Au fost momente de descurajare, dar și momente în care revedeai promisiunile Sale și spuneai: ”Voi merge înainte și mă voi încrede, pănă ce se va întâmpla ceva”. Alteori te-ai îndoit și ai descurajat ca şi cum ai fi fost singura persoană căreia nu i s-a dat călăuzirea necesară.
Dacă vremea răspunsului tău nu a sosit încă, nu descuraja, chiar dacă mai ai de așteptat. Uneori va fi greu și vor curge multe lacrimi. Cu toate acestea, ce ai putea face mai bine decât să speri? Sunt lucruri pe care le vei vedea împlinindu-se repede, dar sunt şi lucruri pentru care vei avea de aşteptat un an, ani sau poate o viaţă întreagă.
El îţi cunoaște toate gândurile ascunse ale inimii și va da un răspuns. Sunt lucruri pentru care m-am rugat o zi sau un an, şi altele pentru care au trecut mai bine de 10 ani. La un moment dat poţi crede că este inutil sau că răspunsul este NU, doar că, ceea ce am învăţat eu, este că, un lucru la care nu am primit încă răspuns, nu înseamnă neapărat NU, ci poate fi doar un test al încrederii şi al răbdării până la împlinirea sa.
Nu-i aşa că ţi s-a întâmplat să nu mai ai nici o variantă de rezolvare a unei probleme, să te dai bătut, iar la un moment dat, în starea aceea de apăsare, să vezi cum Dumnezeu începe să mişte lucrurile şi să lucreze înspre rezolvarea ta? Mă refer aici la căutări sincere, care implică voia Domnului mai mult decât dorinţe personale.  Când, după o căutare îndelungă, ţi se deschide o uşă larg şi parcă nici nu îţi vine a crede că este real ce se petrece, nu-i aşa că rămâi în uimire şi nu poţi decât să rosteşti: “Slavă Domnului!”
Acum am înţeles că atunci când mă rugam, El lucra pentru mine şi pregătea soluţia salvatoare. Atunci nu am văzut aceasta pentru că nu puteam să ştiu viitorul. Nu înţelegeam de ce. Acum văd şi cunosc că nu a fost doar o frământare zadarnică şi că orice cuvânt rostit sau gând sincer şi curat este ascultat. Iar fiecare lucru este aşezat cu un scop bine determinat.
Am ales ca exemple ale unei aşteptări îndelungi pe Avraam, pe Iov şi pe Ana.
Şi Iov a avut de aşteptat şi de răbdat o vreme de suferinţă care părea că nu se mai sfârşeşte.“Iată, noi numim fericiţi pe cei ce au răbdat. Aţi auzit vorbindu-se despre răbdarea lui Iov şi aţi văzut ce sfârşit i-a dat Domnul şi cum Domnul este plin de milă şi de îndurare. Avraam a aşteptat şi el cu răbdare împlinirea cuvintelor lui Dumnezeu şi a primit ce i-a fost promis ”…fiindcă a aşteptat cu răbdare, a dobândit făgăduinţa”. (Evrei 6:15)
Ani la rând Ana, soţia lui Elcana, se rugase Domnului pentru un copil, măcar că era stearpă. Ea a aşteptat şi a continuat să se roage. După ani de rugăciune şi batjocură din partea celor din jur, Dumnezeu îi dăruieşte pe Samuel. De aceea Ana s-a rugat şi a zis: „Mi se bucură inima în Domnul, puterea mea a fost înălţată de Domnul; Mi s-a deschis larg gura împotriva vrăjmaşilor mei, căci mă bucur de ajutorul Tău.” (1 Samuel 2:1)
Încă o dată am înţeles că Dumnezeu răspunde rugăciunilor. Şi ce uimire, ce recunoştinţă şi ce bucurie poate mărturisi un suflet care primeşte răspuns după mulţi ani de aşteptare. Cu cât aşteptarea a fost mai îndelungă, cu atât mai mult mulţumirea şi bucuria vor fi mai mari.
“Doamne, în Tine nădăjduiesc; Tu vei răspunde, Doamne Dumnezeule!” (Ps.38:15)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta