duminică, 30 decembrie 2012

O lectie a iertarii la final de an

Poate ca sfarsitul unui an este si un prilej de a ierta celor care ne-au gresit, dar, mai cu seama sa-I cerem iertare lui Dumnezeu, pentru ca Lui, de fapt, i-am gresit cel mai mult.

Atat de mult ne-a iubit Dumnezeu, ca a trimis pe singurul Sau Fiu in lume pentru noi, iar ziua Craciunului ne-a reamintit  acest lucru. Iertarea este darul lui Dumnezeu pentru noi, care, la randul nostru trebuie sa o daruim fara rezerve. “El este credincios si drept, ca sa ne ierte pacatele”(1Ioan 1.9) pentru ca El este un Dumnezeu care nu oboseste iertand si, daca mi s-a iertat  mult, atunci inseamna ca voi iubi si mai mult.
“Cum v-a iertat Hristos, asa iertati-va si voi”(Coloseni 3.13) Sa nu treaca anul fara ca tu sa nu fi iertat pe cineva.
Sunt atatea lucruri in care am gresit in acest an, fata de oameni, fata de frati, fata de noi insine, dar…mai cu seama cel mai mult ii gresim lui Dumnezeu. Daca vrei sa experimentezi eliberarea deplina trebuie sa te pleci inaintea Sa, recunoscandu-ti greselile. Ba mai mult, David merge pana intr-acolo incat spune ”iarta-mi greselile pe care nu le cunosc”(Psalm 19.12)
Si, daca iertati oamenilor greselile lor si Fiul omului va va ierta greselile voastre.
„Doamne, de câte ori să iert pe fratele meu când va păcătui împotriva mea? Până la şapte ori?”
Isus i-a zis: „Eu nu-ţi zic până la şapte ori, ci până la şaptezeci de ori câte şapte.”(Matei 18.21-22) Cam greu de numarat…poate ca ne este greu sa iertam de 2-3 ori aceeasi greseala, dar de 70X7? Cu alte cuvinte iarta fara sa tii minte, pentru ca “Cine acoperă o greşeală, caută dragostea, dar cine o pomeneşte mereu în vorbirile lui, dezbină pe prieteni.”(Prov. 17.9)
A mai trecut un an si cate poveri poate ca am dus in el..acum este timpul sa le lasam pentru a incepe ceva nou... Inca mai este loc pentru iertare, daruire, iubire.
Imparte-ti putinul si te vei simti bogat, ofera-ti ajutorul si nu vei mai fi singur, daruieste iertarea si vei fi un om liber, si chiar daca nu ai obtine niciunul din aceste avantaje pentru tine, nu vei pierde nimic, dar daca le vei omite risti sa pierzi totul.
Dumnezeu sa va binecuvanteze din plin si in 2013!

Un comentariu:

  1. Fiecare suflet are nevoie de această lecție a iertării!
    Eu îți mulțumesc pentru exemplul tău. Nu știu cum aș fi trecut eu prin ceea ce ai trecut tu, de aceea îi mulțumesc DOmnului pentru tine și mă rog ca El să te întărească și un an nou plin de binecuvîntări alese!

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta