sâmbătă, 15 decembrie 2018

O imagine de sine sănătoasă

Nu ai corpul pe care ți l-ai fi dorit. Nici părul nu îți stă așa cum ai vrea. Cu kilogramele ai avut mereu bătăi de cap, și chiar la fața ta ai mereu ceva de adăugat. Ți-ai dat repede seama că nu ești perfect și nu ești perfectă sau după standardele perfecțiunii imaginate de tine.
Te compari cu ceilalți și undeva într-un ungher al sufletului tău se cuibărește ușor șoarecele invidiei care începe să roadă din bucuria și mulțumirea pe care ar fi trebuit să le ai. Alteori se instalează resemnarea când spui că “eu oricum  niciodată nu voi fi ca el/ea”…Ambele atitudini sunt greșite. Trebuie doar să te accepți cum ești și să te mulțumești cu ceea ce ai primit.
David, în Psalmi, spune astfel : “Trupul meu nu era ascuns de Tine când am fost făcut într-un loc tainic, ţesut în chip ciudat, ca în adâncimile pământului.” (Psalmii 139.15)
Așadar, Dumnezeu știe cum ai fost construit, iar viața ta a fost plănuită în fiecare detaliu. Nimeni nu a venit pe lume la întâmplare, chiar dacă uneori se mai zice acest lucru, pentru că planurile oamenilor doar uneori se împlinesc, chiar și în ce privește aducerea unui copil pe lume, dar planul inițiat de Dumnezeu se împlinește întotdeauna.
“Când nu eram decât un plod fără chip, ochii Tăi mă vedeau şi în cartea Ta erau scrise toate zilele care-mi erau rânduite, mai înainte de a fi fost vreuna din ele.”(Psalmii 139.16) iar Domnul Isus merge mai departe și spune că și firele din cap, toate vă sunt numărate. Așadar, imperfecțiunile trupului tău, ar putea să Îi fie necunoscute?  Sau acea infirmitate, sau acel complex care îți dă bătăi de cap, crezi că ar putea fi trecut cu vederea de El?
Prea scund sau prea înalt, prea slab sau prea gras, fără farmec , așa cum ești, nu te lăsa definit de părerile oamenilor din jur, nici de standardele frumuseții din societatea de astăzi. Identitatea ta nu se limitează la aspectul fizic, pentru că la un moment dat  trupul se va întoarce în țărână, de unde a fost luat, iar duhul la Dumnezeu, care l-a dat.
Așa cum ești astăzi, spune: “ Tu mi-ai întocmit rărunchii, Tu m-ai ţesut în pântecele mamei mele:  Te laud că sunt o făptură aşa de minunată. Minunate sunt lucrările Tale şi ce bine vede sufletul meu lucrul acesta! (Psalmii 139,13-14)
În ochii Lui ai valoare, chiar dacă aici poți fi uneori disprețuit de unii sau neobservat de alții. Nu căuta să fii acceptat de ceilalți prin felul în care arăți. Imaginea este temporară, dar ce ai dincolo de ea va rămâne. Farmecul unui om îl face bunătatea lui.  Un duh blând și liștit, îngăduința răbdătoare, altruismul, bucuria exprimată și orice altă virtute te înalță chiar și în fața celor mai atrăgătoare persoane. Dacă imaginea fizică nu o poți schimba întotdeauna, calitățile morale pot fi întotdeauna crescute și te vei putea bucura de rezultatele lor.
Cineva a făcut următoarea afirmație care reflectă învățarea unei lecții prețioase : „Am învățat să fiu mulțumit cu pantofii pe care îi am când am văzut pe cineva care nu avea picioare.” Nu îți plac multe la tine, dar dacă nu le-ai mai avea deloc?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta