vineri, 11 noiembrie 2011

Invatand din experiente...

Ce am invatat in ultima perioada?

Nu stiu daca ati bagat de seama, dar destul de greu scoatem invataturi noi din experientele prin care trecem. Mai usor invatam de la altii, dar de la noi, nu stiu de ce, dar e mai greu, sau poate la mine asa functioneaza. Trecem prin multe experiente, si asta de-a lungul anilor, sau poate chiar zilnic. Dar, ne oprim ca sa vedem ce vor sa ne invete? Cu ce scop vin toate acestea? Desigur ca multora nu le vom gasi sensul. Poate ca este necesara o pauza, chiar si un repaus scurt datorat unei neputinte poate  ajuta spre a rememora trecutul si a obtine invatatura.
Am invatat ca nu trebuie sa port poveri, ci trebuie sa le aduc inaintea Domnului Dumnezeu, cerandu-I rezolvare; sa nu iau eu povara altuia, pentru ca risc sa cad sub greutatea ei.
Ca rugaciunea are o insemnatate mare… chiar daca pe moment si mult timp pare ca nu se petrece nimic.
Am inteles ca implinirea adevarata nu o pot gasi in nimic , pentru ca nimic nu este statornic aici,  decat in Dumnezeu…desi cunosteam aceste lucruri, dar trecand prin unele experiente, altfel le vad acum.
Ca daca vreau traiesc in pace cu toti oamenii trebuie sa-mi calc putin peste mandrie, sa cedez si cand inima nu vrea sa ma lasae.
Sa nu pun pret mai mare pe un lucru decat este nevoie,
Ca  trebuie sa ma opresc la timp, in caz contrar o va face Dumnezeu asa cum nu-mi place.
Sa nu ma incred in simtirea mea, in ideile, gandurile, planurile mele, oricat de bune ar parea acestea, sa pot spune nu sau da, atunci cand este cazul. Si sa incredintez toate voii Sale care sa fie suverana peste toate.
Multe vor fi care mai am de invatat, dar toate le voi primi exact la vreme…
Invatati mereu si luati aminte apoi!

2 comentarii:

  1. Invatam multe...
    eu nu prea invat de la altii, ci din ceea ce patesc eu:d

    RăspundețiȘtergere
  2. .....să nu se depărteze învăţăturile acestea de ochii tăi: păstrează înţelepciunea şi chibzuinţa!

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta