joi, 6 martie 2014

O chemare si o alegere

“Mulţi sunt chemaţi, dar puţini sunt aleşi.”(Matei 22.14)
Domnul Isus face o chemare “Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă.”(Matei 11.28) Este chemarea Sa pe care o primeste fiecare. Si omul face o alegere: accepta sau nu sa vina, si este primit doar daca a fost ales. “Nimeni nu poate veni la Mine, dacă nu-l atrage Tatăl, care M-a trimis; “(Ioan 6.44) Pilda nuntii fiului de imparat este foarte relevanta (Matei cap 22). Unii resping chemarea si chiar isi bat joc de ea, altii vin, iar printre ei este si unul care, desi a primit chemarea si a acceptat-o, ii lipseste ceva.  Nu are haina de nunta si nu poate fi primit.
Daca ar fi doar alegerea proprie, atunci cei intelepti, indrazneti si cu o vointa puternica ar face acest pas, iar cei slabi ar renunta. Insa Biblia arata altceva. Alegerea finala Ii apartine: “Nu voi M-aţi ales pe Mine; ci Eu v-am ales pe voi.”(Ioan 15.16)
“Tot aşa, şi în vremea de faţă, este o rămăşiţă datorită unei alegeri prin har.”(Romani 11.5)
El si-a ales putini, o ramasita, acestia fiind “chemati dupa planul Sau”, “chemati sa fie sfinti”, “chemati la slobozenie”, iar meritul acestei chemari nu este al lor pentru ca“El ne-a dat o chemare sfântă, nu pentru faptele noastre, ci după hotărârea Lui şi după harul care ne-a fost dat în Hristos Isus, înainte de veşnici.”(2 Timotei 1.9) Totul fusese hotarat chiar mai inainte de a lua chip pe lume “Din dragoste pentru robul Meu, Iacov, şi pentru Israel, alesul Meu, te-am chemat pe nume, ţi-am vorbit cu bunăvoinţă, înainte ca tu să Mă cunoşti.”(Isaia 45.4)
Cand a fost chemat Iacov a primit numele de Israel, Avram a primit numele de Avraam, iar Sarai s-a numit Sara. Cand esti chemat primesti un nume nou: “ tuturor celor ce L-au primit, adică celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu”.(Ioan 1.12)
Daca ai primit o chemare, trebuie sa ai grija de ea, asa cum Pavel indemna odinioara:
 “Vă sfătuiesc, dar, eu, cel întemniţat pentru Domnul, să vă purtaţi într-un chip vrednic de chemarea pe care aţi primit-o.”(Efeseni 4.1)
Ca si pentru el, si pentru noi viata aceasta trebuie sa aibe o tinta, de cand ai primit aceasta chemare nu mai poti gandi ca te indrepti spre nicaieri, acum ai o tinta clara: “alerg spre ţintă, pentru premiul chemării cereşti a lui Dumnezeu, în Hristos Isus.”(Filipeni 3.14)
 “De aceea, fraţilor, căutaţi cu atât mai mult să vă întăriţi chemarea şi alegerea voastră; căci, dacă faceţi lucrul acesta, nu veţi aluneca niciodată.”(2Petru 1.10)
Traiti frumos, iertati mult, iubiti fara limite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta