marți, 7 decembrie 2010

Ma aflu pe drumul ales de Dumnezeu?

             Nu de putine ori mi-am pus aceasta intrebare. Cel putin, in ultimul timp destul de frecvent.
Imi doresc sa fiu in voia Sa si nu as vrea sa gresesc urmandu-mi propriul drum, adica un drum croit de mine. Si nu ma refer la o cale buna sau rea, ci la implicatiile pe care le poate avea alegerea unui drum in viata prin luarea unor decizii.  Si oridecateori urmeaza sa iau o decizie importanta pentru viata mea, Il intreb pe Domnul. Desigur ca de cele mai multe ori nu gasesc un raspuns imediat. Si nu e usor.
Cum as putea cunoaste daca acesta este drumul pe care El ma vrea?  Iata cateva repere pe care mi le-am luat, poate va vor ajuta si pe voi:
·        Ascultarea de Cuvantul Sfintei Scripturi (citind, meditand si avand o relatie personala vie si ZILNICA cu Acela pe care Il numim Tata din ceruri. Aplicand Cuvantul Sau in viata noastra, si El se va implica in problemele noastre;
·        Rugaciunea inaintea luarii unei hotarari (“Doamne, calauzeste-ma pe calea placuta Tie. Netezeste calea Ta sub pasii mei.”)(Psalm 5.8) 
·        Sa luam in considerare si parerile oamenilor maturi spiritual;
·        Daca nu stim incotro, mai asteptam pana primim un raspuns. Fiecaruia Domnul ii vorbeste intr-un mod personal: fie prin oameni, circumstante, necazuri sau bucurii, etc
“Inima omului se gandeste pe ce cale sa mearga, dar Domnul Ii indreapta pasii”(Proverbe 16.9)
·        Daca inca nu suntem siguri si nu-I auzim inca vocea ne vom ruga ca, daca este o alegere a noastra, iar nu dupa voia Sa, daca noi fortam lucrurile in acea directie, atunci sa fim impiedicati, opriti, astfel intelegand ca acea directie nu este potrivita cu drumul nostru ales de El.
Dumnezeu, in cazul meu, de multe ori intervine in ultima clipa. Ma lasa sa astept chiar vreme indelungata pana ce pare ca s-au epuizat toate resursele…si apare cu solutia salvatoare abia in ultimul ceas.
De multe ori mi-as fi dorit sa stiu clar care este voia Sa cu privire la mine in multe privinte. Nu am inteles clar de la inceput, dar am primit  fagaduinta ca: “urechile tale vor auzi dupa tine glasul care va zice: “Iata drumul, mergeti pe el!” cand veti voi sa va mai abateti la dreapta sau la stanga.”(Isaia 30.21)
Atunci cand te stii pe drumul pe care El te vrea, in inima troneaza pacea; este liniste chiar daca in exterior exista tulburare.  Este asa de bine sa simti incredintarea ca te afli acolo unde El doreste sa fii!

4 comentarii:

  1. multumesc pentru aceste cuvinte,cred ca asta trebuie sa fac si eu sa, sa ma rog. >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumos. Iti simt credinta si devotamentul in fiecare cuvant. Nu ti le pierde caci sunt atat de pretioase...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca ai dreptate in ceea ce ai scris. Nu intotdeauna e bine sa astepti atunci cand un raspuns nu vine. Depinde de la caz la caz. Cateodata trebuie sa si actionam, asta fiind chiar lectia, sa invatam sa ne folosim mintea. Cred ca Dumnezeu doreste asta de la noi. Din experienta proprie si din ceea ce am mai citit, cred ca Dumnezeu doreste in primul rand sfintirea noastra, cred ca deciziile trebuie judecate prin prisma potentialului de sfintire pe care il pot aduce in viata noastra. Nu cred ca pentru Dumnezeu conteaza foarte mult daca alegem locul de munca A sau B, ci doar care dintre ele doua ne ajuta sa ne sfintim si sa ne apropiem de El. Nu e atat de important sa nu gresim, pe cat este sa invatam din aceste greseli. Din ceea ce am vazut in viata mea, atunci cand am gresit si inima mea era curata, Dumnezeu nu numai ca a reparat acea greseala, dar a si indepartat consecintele ei. Avem nevoie de mai mult curaj.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Crestinul -Multumesc mult pentru sfaturi. Mi-au vorbit direct si pentru mine au insemnat foarte mult. De fapt, si eu cred acest lucru si m-am rugat tocmai in acest scop, pentru a fi acolo unde El va putea fi inaltat prin mine. Uneori nu stim care decizii sunt cele mai potrivite cu sfintirea noastra, dar este adevarat ca, daca inima noastra este curata inaintea Sa, El remediaza chiar si greselile care au scopul invatarii. Am actionat, iar acum, prin ochiii credintei deja prevad binecuvantarile. Cat despre curaj, ma incred in Domnul!

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta