sâmbătă, 4 mai 2013

Sa te cobori mai mult

“A venit deci la Simon Petru. Şi Petru I-a zis: „Doamne, Tu să-mi speli mie picioarele?”
Drept răspuns, Isus i-a zis: „Ce fac Eu, tu nu pricepi acum, dar vei pricepe după aceea.”
 Petru I-a zis: „Niciodată nu-mi vei spăla picioarele!” Isus i-a răspuns: „Dacă nu te spăl Eu, nu vei avea parte deloc cu Mine.”
„Doamne”, I-a zis Simon Petru, „nu numai picioarele, dar şi mâinile şi capul!”
Isus i-a zis: „Cine s-a scăldat n-are trebuinţă să-şi spele decât picioarele, ca să fie curat de tot; şi voi sunteţi curaţi, dar nu toţi.”
Căci ştia pe cel ce avea să-L vândă; de aceea a zis: „Nu sunteţi toţi curaţi.”
După ce le-a spălat picioarele, Şi-a luat hainele, S-a aşezat iarăşi la masă şi le-a zis: „Înţelegeţi voi ce v-am făcut Eu?
Voi Mă numiţi „Învăţătorul şi Domnul” şi bine ziceţi, căci sunt.
Deci dacă Eu, Domnul şi Învăţătorul vostru, v-am spălat picioarele, şi voi sunteţi datori să vă spălaţi picioarele unii altora.
Pentru că Eu v-am dat o pildă, ca şi voi să faceţi cum am făcut Eu.
Adevărat, adevărat vă spun că robul nu este mai mare decât domnul său, nici apostolul mai mare decât cel ce l-a trimis.
Dacă ştiţi aceste lucruri, ferice de voi dacă le faceţi.”( Ioan 13.
Sa te cobori astfel incat sa nu iti pierzi demnitatea; respectul il poti castiga prin coborare.
Sa renunti la tine, sa faci voia altcuiva, sa nu iti placi tie insuti…zdrobirea prin smerenie ne-a invatat-o chiar Domnul Isus…..prin acceptarea voi Sale impotriva vointei noastre uneori.
 “Purtaţi-vă sarcinile unii altora şi veţi împlini astfel legea lui Hristos.”(Galateni 6.2)
Nu trebuie sa te impovareze grijile si durerile altuia, astfel incat sa fii doborat chiar tu. Sa iti pese de aceste lucruri , sa incerci sa gasesti o rezolvare si daca poti sa fii tu insuti rezolvarea.
Se poate ca cei din viata ta sa nu iti inteleaga atitudinea, schimbarea, renuntarea de sine…lui Petru i s-a parut ceva ciudat si nu a putut intelege atunci ceea ce Domnul Isus intentiona sa-i invete.
“Drept răspuns, Isus i-a zis: „Ce fac Eu, tu nu pricepi acum, dar vei pricepe după aceea.”
Frumusetea este ca inca te poti cobori…mai dificil este  atunci cand esti deja jos si nu ai unde sa cobori; totusi exista orisicand un loc mai de jos pentru fiecare. Gaseste-l si vezi cine are nevoie de aceasta umila slujba  a ta.
Este una dintre ultimele  lectii pe care Domnul Isus le-o da ucenicilor, spre a fi urmata pentru totdeauna. Nu a folosit o pilda ilustrativa, ci s-a dat ca pilda pe Sine Insusi, ca dovada a importantei pe care si noi trebuie sa o acordam acestui fapt.
“El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuşi n-a crezut ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu, ci S-a dezbrăcat pe Sine însuşi şi a luat un chip de rob, făcându-Se asemenea oamenilor.
La înfăţişare a fost găsit ca un om, S-a smerit şi S-a făcut ascultător până la moarte, şi încă moarte de cruce. De aceea şi Dumnezeu L-a înălţat nespus de mult şi I-a dat Numele care este mai presus de orice nume; pentru ca, în Numele lui Isus, să se plece orice genunchi al celor din ceruri, de pe pământ şi de sub pământ, şi orice limbă să mărturisească, spre slava lui Dumnezeu Tatăl, că Isus Hristos este Domnul.” (Filipeni 2.6-11)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta