marți, 19 iunie 2012

Viata merita traita

Poate ca ati auzit afirmatii de genul “nu merit viata pe care o am”, “nu am meritat sa mi se intample asta”,” viata este nedreapta”, etc. Eu am auzit aceste afirmatii si, daca am analiza atent, poate ca vedem un om care se straduieste sa traiasca curat si in temere de Dumnezeu, dar asupra sa se abat tot felul de greutati si nu poate sa duca o viata normala. Credinta unui astfel de om poate sa slabeasca, ori dimpotriva, poate creste.
“Tuturor li se întâmplă toate deopotrivă: aceeaşi soartăare cel neprihănit şi cel rău, cel bun şi curat ca şi cel necurat, cel ce aduce jertfă ca şi cel ce n-aduce jertfă; cel bun ca şi cel păcătos, cel ce jură caşi cel ce se teme să jure!”(Eclesiastul 9.2)
Motivul pentru care i se petrec toate astea ramane adesea necunoscut. Nu putem intelege de ce se petrec anumite lucruri, sau de ce viata este uneori asa dura, de ce nu poti avea aceleasi impliniri ca si cei din jur. Si, oricat am incerca sa gasim un raspuns la aceste lucruri nu reusim.
“am văzut atunci toată lucrarea lui Dumnezeu, am văzut căomul nu poate să pătrundă ce se face sub soare; oricât s-ar trudi el săcerceteze, tot nu va putea afla; şi chiar dacă înţeleptul ar zice că a ajuns săînţeleagă, tot nu poate să găsească”(Eclesiastul 8.17)
Ce raspuns ori sfat poti da cuiva care nu-si poate intelege viata? Ca este voia lui Dumnezeu, sau ca este vina lui X, sau ca…..sunt lucruri la care uneori cuvintele nu-si au rostul pentru ca cel in cauza nu le poate primi.
Este mare lucru sa putem accepta toate lucrurile prin care trecem in viata fara cartire, cu o atitudine multumitoare.
Ce poate face cel descris in situatia de mai sus?
Sa-si gaseasca refugiul in rugaciune (“cand striga un nenorocit Domnul aude”), sa se “lepede de sine”(aici este adevaratul examen), sa-si ia crucea si sa-L urmeze pe Domnul.
Ce solutii mai exista?
Va indemn sa ascultati si acest cantec: Cand crezi ca nu mai ai pe nimeni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta