sâmbătă, 1 octombrie 2011

Chiar toate?

De alta parte, stim ca toate lucrurile lucreaza impreuna spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, si anume spre binele celor ce sunt chemati dupa planul Sau.”(Romani 8.28)
La o prima vedere poate ca vom sari peste intelesul acestui verset-cheie, l-as numi eu, din Sfanta Scriptura, intrucat deschide nenumarate usi pe care noi le vedem de multe ori incuiate.
Am ales sa incep cu sfarsitul pentru ca as vrea sa vedem cui se adreseaza indemnul pe care Pavel il asterne aici: aceste lucruri isi gasesc aplicabilitatea in viata “celor ce iubesc pe Dumnezeu, si anume celor ce sunt chemati dupa planul Sau.” Acum, draga cititorule, iti poti pune intrebarea daca te afli printre ei, daca ai aceasta certitudine, daca ai simtit chemarea Domnului si i-ai raspuns si daca Il iubesti implinind poruncile Sale, voia Sa, daca ii acorzi timpul ce I se cuvine, daca ii oferi primul loc in viata ta, fiind gata sa renunti la ceea ce El iti cere, si lasandu-L sa ia chip in tine in fiecare zi. Daca ai putut identifica aceste lucruri in viata ta esti un prea fericit caruia I se adreseaza indemnul de mai sus. Daca nu esti, atunci nu pregeta in a raspunde chemarii Sale: “Astazi, daca auziti glasul Lui, nu va impietriti inimile.”
Versetul se refera la “toate lucrurile”- dar, ce inteleg eu prin toate lucrurile? Sa fie imprejurarile in care ma gasesc si carora cu greu le pot da un raspuns, sau o rezolvare? Sau oamenii care imi sunt in preajma si care de multe ori nu ma pot intelege, sau nu ii pot intelege, care imi produc neliniste, carora le vreau binele iar ei inteleg altceva ...sau cei care ma ignora, sau la lucruri ma pot gandi si la bunuri de natura materiala sau spirituala, toate acestea deci,  “impreuna” lucreaza, chiar si micile detalii,  tintesc spre ceva anume si se completeaza . Reluand idea, tot ce ti se intampla tie, acum, copil al lui Dumnezeu, este SPRE BINELE TAU. De necrezut pare, nu-i asa? Si eu zic ca este uimitor, si  cand am o situatie al carei final nu-l pot intrevedea revin la Romani 8.28, la acest verset-cheie care descuie usa pe care o vad ca si neclintita in fata viitorului meu.
In viata unui crestin am inteles ca si raul lucreaza spre bine si ca atunci cand Ii sunt placute Domnului caile cuiva ii face prieteni chiar si pe vrasmasii lui, si chiar si suferintelele pot lucra spre mantuirea mea, asa cum “orice pedeapsa deocamdata pare o pricina de intristare, dar mai pe urma aduce celor ce au trecut prin scoala ei, roada datatoare de pace a neprihanirii”.
Deci, tu, calator ce te afli in drumul spre Tara Sfanta, in drumul tau vei intalni piedici sau poduri, soare sau furtuni, vreme rece sau senin , nu uita ca toate aceste lucruri nu fac altceva decat sa te ajute sa ajungi la tinta ta mai pregatit, mai plin de dorinta de a fi acolo si de a te bucura de adevarata viata. Pana atunci, mergi pe cale cu dragoste fata de Domnul tau si de celelalte lucruri se va ingriji El!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta