marți, 14 iunie 2011

Harul Meu iti este de ajuns!


“Harul Meu iti este de ajuns, caci puterea Mea in slabiciune este facuta desavarsita.”(2 Corinteni 12.9)
In slabiciune, necaz sau neputinta harul lui Dumnezeu ne este de ajuns, si este revarsat asupra copiilor Sai aflati intr-o stare smerita “Dumnezeu sta impotriva celor mandri, dar celor smeriti le da har.”( Iacov.4.6) “El da tarie celui obosit si mareste puterea celui ce cade in lesin.”( Isaia 40.29) Puterea cea mare a lui Dumnezeu este “Evanghelia lui Hristos…pentru mantuirea fiecaruia care crede”(Romani 1.16), ea fiind temelia credintei “Credinta voastra sa nu fie intemeiata pe intelepciunea oamenilor, ci pe puterea lui Dumnezeu”(1 Corint. 2.5)
Dumnezeu a gasit cu cale sa-si manifeste puterea in niste vase slabe, pentru ca la urma sa isi scoata slava Sa, iar nu pe cea a oamenilor. Dumnnezeu a ales lucrurile slabe ale lumii” pentru ca “slabiciunea lui Dumnezeu este mai tare decat oamenii.”
In Sfanta Scriptura ne stau inainte mai multe exemple de vase slabe carora Dumnezeu le-a dat din puterea Sa si au ajuns capetenii de ostiri, prooroci sau invatatori care au desavarsit lucrarea pe care El le-a incredintat-o  “caci n-avem un Mare Preot care sa nu aibe mila de slabiciunile noastre.”(Evrei 4.15)
Unor oameni simpli, precum Moise, Iosua, Ghedeon, Ieremia si chiar Pavel, Dumnezeu le-a dat un duh de putere in ciuda defectelor si a slabiciunilor pe care ei le aveau “intariti-va in Domnul si in puterea tariei Lui”(Efeseni 6.10)
Moise este trimis de Dumnezeu: “Acum, vino, Eu te voi trimite la faraon, şi vei scoate din Egipt pe poporul Meu, pe copiii lui Israel.”
Moise a zis lui Dumnezeu: „Cine sunt eu, ca să mă duc la faraon şi să scot din Egipt pe copiii lui Israel?”(Exod 3.10,11)
Moise a zis Domnului: „Ah! Doamne, eu nu sunt un om cu vorbirea uşoară; şi cusurul acesta nu-i nici de ieri, nici de alaltăieri, nici măcar de când vorbeşti Tu robului Tău; căci vorba şi limba-mi este încurcată.”
Domnul i-a zis: „Cine a făcut gura omului? Şi cine face pe om mut sau surd, cu vedere sau orb? Oare nu Eu, Domnul? Du-te, dar; Eu voi fi cu gura ta şi te voi învăţa ce vei avea de spus.”(Exod 4.10-12)
Ieremia
Cuvântul Domnului mi-a vorbit astfel:
„Mai înainte ca să te fi întocmit în pântecele mamei tale, te cunoşteam, şi mai înainte ca să fi ieşit tu din pântecele ei, Eu te pusesem deoparte şi te făcusem prooroc al neamurilor.”
Eu am răspuns: „Ah! Doamne Dumnezeule, vezi că eu nu ştiu să vorbesc, căci sunt un copil.”
Dar Domnul mi-a zis: „Nu zice: „Sunt un copil”, căci te vei duce la toţi aceia la care te voi trimite şi vei spune tot ce-ţi voi porunci.
Nu te teme de ei; căci Eu sunt cu tine ca să te scap – zice Domnul.”(Ieremia 1.6-8)
Iosua, fiul lui Nun, slujitorul lui Moise;
“Robul Meu Moise a murit: acum, scoală-te, treci Iordanul acesta, tu şi tot poporul acesta, şi intraţi în ţara pe care o dau copiilor lui Israel. Nimeni nu va putea să stea împotriva ta, cât vei trăi. Eu voi fi cu tine, cum am fost cu Moise; nu te voi lăsa, nici nu te voi părăsi.
Cartea aceasta a Legii să nu se depărteze de gura ta; cugetă asupra ei zi şi noapte, căutând să faci tot ce este scris în ea; căci atunci vei izbândi în toate lucrările tale şi atunci vei lucra cu înţelepciune. Nu ţi-am dat Eu oare porunca aceasta: „Întăreşte-te şi îmbărbătează-te”? Nu te înspăimânta şi nu te îngrozi, căci Domnul Dumnezeul tău este cu tine în tot ce vei face.”(Iosua 1.2,5,8,9)
Ghedeon, fiul lui Ioas, din familia lui Abiezer;
“Îngerul Domnului i S-a arătat şi i-a zis: „Domnul este cu tine, viteazule!”
Ghedeon I-a zis: „Rogu-te, domnul meu, dacă Domnul este cu noi, pentru ce ni s-au întâmplat toate aceste lucruri? Şi unde sunt toate minunile acelea pe care ni le istorisesc părinţii noştri când spun: „Nu ne-a scos oare Domnul din Egipt?” Acum Domnul ne părăseşte şi ne dă în mâinile lui Madian!”
Domnul S-a uitat la el şi a zis: „Du-te cu puterea aceasta pe care o ai şi izbăveşte pe Israel din mâna lui Madian; oare nu te trimit Eu?”
Ghedeon I-a zis: „Rogu-te, domnul meu, cu ce să izbăvesc pe Israel? Iată că familia mea este cea mai săracă din Manase, şi eu sunt cel mai mic din casa tatălui meu.”
Domnul i-a zis: „Eu voi fi cu tine, şi vei bate pe Madian ca pe un singur om.”(Judecatori  6.11-16)
Pavel, prigonitor al crestinilor, devine unul dintre principalii propovaduitori ai Evangheliei din vremea sa, dupa ce este chemat de Dumnezeu in timp ce mergea spre Damasc. Si, in ciuda descoperirilor pe care Dumnezeu I le face cunoscute, Pavel recunoaste ca este un vas slab:
“Şi, ca să nu mă umflu de mândrie din pricina strălucirii acestor descoperiri, mi-a fost pus un ţepuş în carne, un sol al Satanei, ca să mă pălmuiască şi să mă împiedice să mă îngâmf.
De trei ori am rugat pe Domnul să mi-l ia.
Şi El mi-a zis: „Harul Meu îţi este de ajuns; căci puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvârşită.” Deci mă voi lăuda mult mai bucuros cu slăbiciunile mele, pentru ca puterea lui Hristos să rămână în mine.
De aceea simt plăcere în slăbiciuni, în defăimări, în nevoi, în prigoniri, în strâmtorări, pentru Hristos; căci când sunt slab, atunci sunt tare.”(2 Corinteni 12.7-10)
Eu ma simt in neputinta acum, poate ca si tu treci, ai trecut sau vei trece, sa luam aminte insa la vietile acestor oameni ramasi ca si exemple pentru noi, care, desi au avut lupte ca si noi, Dumnezeu le-a pregatit un viitor si o lucrare la care nu s-ar fi asteptat vreodata. Te-ai gandit ca Domnul poate sa foloseasca anumite imprejurari nefavorabile, sau defecte, sau planuri zadarnicite  tocmai pentru a-si scoate slava Sa? Incearca sa te gandesti la asta, nu te lasa biruit de ganduri negre, circumstante nefericite sau necazuri care tin numai o vreme scurta pe acest pamant.

Avem o vesnicie care ne asteapta cu bucurii, sa nu uitam ca raiul nu este aici pe pamant. Spre Tara Eterna- acolo sa ne indreptam gandul in fiecare zi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta